21 december 2011

Äntligen snö!

Jag hör till dem som verkligen saknat snön. 

Nu när det har snöat får trädgården ett helt annat utseende! Mjukt och inbäddat. Och även om det är grått på himlen skapas ett grafiskt vackert uttryck när silhuetter och former avtecknar sig mot snön.




Ska man spara på möblerna bör dom ju inte stå ute, men det blir fint att ha dem kvar, snötäckta!



Och när mörkret faller blir det så stämningsfullt. Ljuden blir dova och allt känns inpackat i bomull.




Jag håller tummarna för att det ska hålla i sig!

10 kommentarer:

M/S Design sa...

Vackert med lite snö!
Så där mycket fick inte vi även fast vi inte bor så långt från varann.
Ha en trevlig jul helg
Mariana

Lyckans lilla hus sa...

Jag håller också tummarna. Julen ska vara vit, och det är ju så vackert. Ha en underbar julhelg! Kram Marie

Laila sa...

Oj så vackert och så mycket snö! Var bor du någonstans, här är det barmark och mycket mörkt Hoppas den ligger kvar hos dig över jul, hörde just idag att det ska bli en ovanligt varm vinter i år...
Ha det gott!/Laila

Landbohaven sa...

Hvor har i fået meget sne.
Det ser rigtig hyggeligt ud.
Virkelig gode billeder.
Tak for kigget.

Anna Vattenkanna sa...

Så vackert det är hos dig med all den nyfallna snön. Krukan på första bilden är ju ett konstverk. Hoppas att snön ligger kvar hos dig som gillar det vita - och att jag slipper som ogillar :-)

God jul!

Kram Anna Vattenkanna

Katarinas trädgård sa...

Så vackert det ser ut! Men jag är så nöjd med att se snö på bild...
God Jul!
Hälsningar från
Katarina

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så fint med snö både på dagen och i kvällsljus. Såg också dina fina arrangemang i kopparkärl. Det måste vara en ny trend i antågande!
God Jul!
Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Det är nästan så jag blir vansinnigt oerhört avundsjuk - jag som älskar snö och kyla och vinter! Jag har hamnat så fel, jag borde bo norrut och inte på svenska västkusten - helt fel.
Så vackert det är i din trädgård och det blir så tyst och härligt när snön lägger sig som ett täcker överallt.
Agneta julkram

Lotta sa...

Fantastiska bilder.
God Jul

Ann-Sofie sa...

Rena rama Narnia!